תורגם מתוך מאמר באתר של KRI מאוקטובר 2022
מהו תקן יוגה?
ככל שאנו ממשיכים לחקור כיצד ההוראה מתפתחת במסורות היוגה, אנו יכולים לזכור שמסורות הודיות של חניכה או לימוד אינן משתלבות בצורה מסודרת ב"יתדות המרובעות" או המודלים של ההסמכה של החינוך בעולם המערבי. יש הרבה צעדים שצריך לנקוט כדי להפוך ל E RYT-500 (מורה מנוסה ליוגה הרשום ביוגה אליינס). סטנדרטיזציה כזו היא חלק הכרחי מהרפורמה והצמיחה ביוגה.
בעולם של היום, מורים ליוגה עומדים בסטנדרטים הניתנים לכימות ותהליך הסמכה כדי להבטיח לא רק שסטנדרטים של איכות והוראה גבוהים יישמרו, אלא גם את בטיחותם ורווחתם של התלמידים.
ככל שאמנות זו מתפתחת, הקוד האתי מיידע לגבי טכניקות הוראה כך שהתפקידים והאחריות של המורה תומכים בחוויית הסדנה/הכיתה/האימון.
המתח בין הביטוי היצירתי של המורה לבין פיקוח רגולטורי הוא התפתחות בריאה של מקצוע הוראת היוגה. מתח זה מאפשר סטנדרטים רגולטוריים ורמת בדיקה שניתנת למקצועות בעלי השפעה דומה, כגון מטפלים, עורכי דין וכמרים. פיקוח כזה הוא מרכיב הכרחי להבטחת בטיחות הקהילה.
יש נטייה לחשוב שמורי יוגה הם ה"חריג"; שאיכשהו מורה ליוגה הוא יותר "מוגבה" או "מיוחד" ואינו דורש הדרכה לגבי התנהגות הולמת או לא הולמת.
הוראת יוגה היא עמדת סמכות שנותנים בה אמון. האיכות הנצחית של התנוחות והמדיטציות והאופי שבו משתפים אותן יכולים להקנות תחושה עמוקה של חיבור למורה; תלמידים עשויים להרגיש את הקשר הזה כמיוחד מאוד. המורים אחראים להכיל את האגו שלהם כך שהכיתה תקבל את כל הטוב, ללא כל אג'נדה אישית של המורה.
בואו נחקור תרחיש שבו התשוקה והידע של המורה משפיעים על התלמידים בצורה מזיקה. אֵיך? כשהאגו של המורה מפריע והם מפרים מבלי משים את היקף העיסוק.
סיפורים מהסטודיו
אוליביה היא מורה פופולרית ליוגה המלמדת קורס מורים ליוגה בן 220 שעות ומוסמכת עם יוגה אליינס. היא גם סיימה לאחרונה קורס אימון בריאות בן 6 שבועות ובונה עסק אימון פרטי. במהלך סדנת סוף שבוע, אוליביה מעבירה תרגול יוגה עוצמתי. בזמן שהיא מלמדת, היא מרגישה מלאת חוכמה ואנרגיה. כשג'ניפר, סטודנטית בסדנה, שואלת את אוליביה שאלה לגבי בריאותה, אוליביה מנצלת את ההזדמנות להראות את כישורי האימון החדשים שפיתחה. אולי מתוך מחשבה שהתלמידים האחרים יקבלו השראה מחוכמתה, היא קופצת ומייעצת לג'ניפר מול כל הכיתה. היא מסבירה שהבעיה הבריאותית נובעת מהסמסקרות של ג'ניפר ואז ממשיכה ב"קריאת" ההילה של ג'ניפר, ומסבירה לפני כולם את הסיבות הקשורות לשושלת ולגנטיקה מדוע היא לא בריאה. היא מקצה קריה ומדיטציה כדי "לתקן" את הבעיה הבריאותית.
ניתוח מהבמה
בעוד המילים של אוליביה משכנעות את התלמידה, חלק מהתלמידים אינם מרגישים בנוח עם מה שחוו. לאחר השיעור, מספר תלמידים מדברים על כך, וחלקם משתפים בכך שהייעוץ בציבור הרגיש ניצול של מצבה הבריאותי של התלמידה והיה בלתי הולם.
ג'ניפר עצמה מרגישה "מוזר". היא מתוודה בפני חבריה שבעוד ששאלה את השאלה בפומבי, היא לא ציפתה שיעשו לה אבחון מול כל הכיתה.
הרגישות של התלמידים שמשהו "לא תקין" או "מנצל" הייתה מדויקת. זה לא מתאים למורה ליוגה לתת עצות בריאותיות בהקשר של שיעור יוגה, גם אם העצה אולי נראתה כמו עצה "טובה" או אם המורה הוא מתרגל בריאות מוסמך. היה עדיף לו אוליביה הייתה ממליצה לתלמידה להעביר את השאלה הזו לרופא שלה.
אם נפנה להנחיות ולמדיניות העדכניות כדי לקבל בהירות, נוכל להבין שהצגת כישורי האימון שלה מפלטפורמת ההוראה היא אגואיזם, כמו גם הפרה ברורה של היקף העיסוק של KRI:
KRI מכירה בפוטנציאל הריפוי רב-העוצמה הגלום בתחום העיסוק שלנו, אך תעודות ההוראה שאנו מנפיקים מסמיכות מורים ללמד קונדליני יוגה, לא לעסוק ביוגה תרפיה (Yoga Therapy) – לשם כך יש צורך בלימוד והסמכה נוספים. עקרון זה לא מגביל אנשי רפואה מוסמכים העוסקים במקצועם או אנשי מקצוע מוסמכים לעסוק בתחום עיסוקם המקצועי מחוץ למרחב הלימוד של קונדליני יוגה (כלומר אדם מוסמך אשר עוסק במקצועו ומספק שירותי בריאות לא יעסוק בתחום מקצועו במסגרת כיתה ללימוד קונדליני יוגה).
– הנחיות KRI בנוגע למסגרת התרגול למורים של קונדליני יוגה
לסיפור הזה יש סוף שבו המורה זיהתה כיצד מעשיה פגעו בתלמידה ובכיתה והפרו את הנחיות היקף התרגול של מורי קונדליני יוגה. אוליביה שמעה את הדיון של התלמידים בסטודיו והבינה שהיא חרגה. היא דיברה עם ג'ניפר על מה שקרה וג'ניפר הסבירה שהיא חשה חשופה מול הכיתה. אוליביה הכירה ברגשותיה של ג'ניפר והתנצלה. היא הציעה לג'ניפר לדבר עם רופא על התלונה הבריאותית. מנקודה זו ואילך, היא תעשה הפרדה ברורה בין העיסוק באימון והיוגה, ותשמור את העיסוק שלה כמאמנת בריאות מחוץ לכיתת היוגה; תוך הישארות במסגרת תחום העיסוק של KRI.
תמיכה בלי לחרוג
מורי יוגה חייבים להישאר מודעים לאמון שהתלמיד נותן בהם כדי שיוכלו להשתמש במומחיותם כדי לתמוך במסעו של התלמיד מבלי להכריע או לנצל את אמון התלמיד. כמורה שיש לו מחוייבות לתרגול וכמה שנים של נסיון, המורה עשוי להרגיש התפתחות של יכולת אינטואיטיבית גדולה יותר. יש לזכור כי אינטואיציה או תובנות נוספות שהמורה עשוי לחוות אינן קיצור דרך למומחיות במקצועות אחרים. להיות מטפל מורשה, פסיכולוג או רופא דורש שנים רבות של לימוד, התמחות והדרכה. מורים ליוגה לעולם לא צריכים לטעון שיש להם תשובות לבעיות פיזיות/נפשיות או בעיות רגשיות/מערכות יחסים. במקום זאת, אם יתבקשו לתת עצה, מורים יכולים לשתף כיצד תרגול יוגה הוא צעד חיובי מאוד לקראת שיפור הבריאות והרווחה, אך עבור נושא נתון, התלמיד יתייעץ בצורה הטובה ביותר עם המטפל או הרופא שלו לקבלת ייעוץ בריאותי.
לעולם אין להשתמש בתעודות ואישורים הניתנים על-ידי KRI על מנת לרמוז על כשירות או על מנת לקדם את המורה בתחומים שאינם נכללים באופן במפורש ב-"מסגרת התרגול" של KRI.
– הנחיות KRI בנוגע למסגרת התרגול למורים של קונדליני יוגה
בעולם של היום, יש עוד הרבה דרישות להסמכה והמקצוע ממשיך להתפתח. זה יכול לקחת שנים למורה ליוגה לרכוש את האישורים הדרושים כדי להפוך למוסמך מטעם יוגה אליינס או למאמן מורים מוביל. מורים/מאמנים חייבים להיות בעלי ידע והבנה מעשיים של התנהלות אתית על סמך סטנדרטים מתועדים ובדוקים וכך אמנות ההוראה עצמה תהיה מוגנת.
שיטה מומלצת לכל סטודיו היא לפרסם את 10 הזכויות של תלמיד קונדליני יוגה במיקום גלוי במרכז היוגה ולשמור עותקים זמינים כדפים. הזכירו לכולם את האכפתיות והתשומת לב שהמורים בסטודיו שלכם מביאים ליחסים בריאים בין תלמיד למורה. מורים מוזמנים לקרוא את הקוד האתי מדי שנה כדי להזכיר לעצמם את הגבולות האתיים שהם מחזיקים כדי להגן על אמון התלמידים. היצירתיות, התשוקה והידע שמורה ליוגה מביא לכיתה והיכולת שלהם להשתמש בפדגוגיה מתפתחת למעורבות בכיתה מבוססים על הבסיס האיתן של הקוד האתי וסטנדרטים רגולטוריים אחרים התומכים ביחסי מורה-תלמיד בריאים.
הנחיות לדיווח על, ומניעה של התעללות
מנגנון ברור מתי דברים משתבשים והנחיות לדיווח ולמניעת התעללות פותחו בקפידה על ידי משרד האתיקה והתקנים המקצועיים. סטודיואים של קונדליני יוגה יכולים לנהוג על פי ההליכים הללו במקרה שמתרחשות התנהגויות מסוג זה.
- הקו החם לדיווח וטופס האינטרנט מספקים דרך בטוחה, מאובטחת וסודית להגשת תלונה או שאלה לגבי התנהגות כנ"ל בכל שפה.
- ניתן להגיש תלונות באופן אנונימי ומאובטח.
- אם תרצו, אפשר ליצור קשר עם מישהו ב-EPS על המצב שלכם מבלי להגיש תלונה.
- אם אתם מודאגים מנקמה, דעו כי פעולת תגמול נחשבת לעבירה חמורה. ראה את מדיניות KRI נגד הטרדות ואי תגמול.
למורים ליוגה שלקחו את הזמן ועשו מאמץ להשלים הכשרה של 220 שעות, כמו גם הכשרה נוספת, יש הרבה מה להציע לקהילות שלהם. התלמיד שלומד לאורך כל החיים ואשר הופך למורה ליוגה יכול לשתף וללמד במשך שנים רבות, לתת חוכמה ותמיכה מועילים. תרבות היוגה, ככל שהיא ממשיכה להתפתח, מאפשרת כבוד הן למורה והן לתלמיד, שלרוב המורים אכפת מאוד מהמסע של תלמידם ושהמורה יקפיד על שיטות עבודה מומלצות כדי לתמוך בתלמיד. המקצוע ממשיך לצמוח באחריות עם קודים אתיים של התנהגות וסטנדרטים שלפיהם המורים חייבים לעמוד. הנחיות ברורות, נהלים וטכניקות הפדגוגיה היצירתית של המורים מבטיחים את בטיחות הקהילה למשך שנים רבות.