מרב משתפת את החוויה שלה מהשתתפות בקורסי רמה 2

היי שמי מרב, מתרגלת קונדליני יוגה מאז 2005 ומלמדת מאז 2007. למי שמתעניין איך פגשתי בקונדליני יוגה, אפשר לקרוא בראיון שערכה עמי יעל שחם גפני.

בתחילת דצמבר 2019 יצאתי בפעם הראשונה לקורס מורים רמה 2. הקורס התקיים בלב המדבר בישוב צוקים בערבה בניהולה והדרכתה של שרית מאור (סימריט) ובהדרכתו של שיב צ'אראן.

למי שלא יודע, רמה 2 בקונדליני יוגה מורכבת מ5 מודולים והקורס אליו יצאתי היה בנושא מיינד ומדיטציה – mind and meditation.

היציאה שלי לקורס לוותה בהרבה חששות, עבר מעל עשור מאז השתתפתי בקורס מורים רמה 1, לא הכרתי אף אחד מהמשתתפים, היו כ 30 משתתפים כששליש בערך הגיעו מכל רחבי אירופה. הלימוד, התרגול ורוב ההתנהלות החברתית הייתה באנגלית..  בקיצור- מחוץ לאזור הנוחות שלי בגדול..

כבר כשהגעתי ללב המדבר השקט של המדבר עטף אותי, הקימה בבוקר לסדהאנה הזכירה לי נשכחות, וצלילי הג'אפג'י החזירו אותי למקום העמוק והמוכר, הבית.. הקורס התחיל.

לאט לאט אני מתחילה להכיר את המשתתפים, אנחנו עובדים בקבוצות קטנות של ארבעה (סאנגאט), והקבוצה הקטנה שלי הופכת להיות קבוצת תמיכה, מקום לשיתוף, משפחה קטנה שלי ושל 3 נשים יקרות שהפכו קרובות ללבי.

הקורס עוסק במיינד ומדיטציה, מעמיק מאד, חשוב מאד, לא קל מנטלית!  תמיד מתארים את הקונדליני יוגה כמרחיבה את התודעה ולא תמיד הבנתי את המשמעות של זה. אני יכולה לומר שבקורס הזה (ובכל מה שהגיע אחריו) הבנתי, ממש חשתי בהתרחבות התודעה שלי, קשה להסביר במילים.

המורים, שיב צ'אראן (מפורטוגל) ושרית מאור, המעולים, העבירו את החומר בצורה מעמיקה ומרתקת. חקרנו את כל נושא המיינד, מהו מיינד, איך הוא משפיע עלינו ועל החיים שלנו, איך עובדים איתו, ממה הוא מורכב, מהי מדיטציה, מה השפעתה על המיינד ועוד.

עסקנו במיינד החיובי, השלילי והניטרלי ומערכת היחסים ביניהם. כחלק מהקורס למדנו מספר 'המיינד' של יוגי בהאג'ן (the mind) ספר מומלץ ביותר! למדנו על תשעת האספקטים של המיינד, ועל 27 ההקרנות (projections) של המיינד. כאשר לכל אספקט והקרנה יש מדיטציה ייחודית.

היום המשמעותי ביותר עבורי היה יום ללא דיבור, יום בו תרגלנו את 9 המדיטציות הקשורות ל9 האספקטים של המיינד, כשכל מדיטציה ארכה 31 דקות. יום מאתגר מאד ומתגמל מאד. יום ללא דיבור, יום של שקט, אף אחד לא מדבר, יש בזה שחרור גדול מאד. יום של למידה עצמית, התכנסות פנימה. כל ההתנהלות שקטה. מעבר להדרכה של שרית לגבי המדיטציות, שורר שקט. הארוחות מתנהלות בדממה..

האווירה בקורס הייתה חברית, היה נחמד להכיר אנשים מהארץ ומחו"ל, המטבח היה טבעוני, טעים ברמות ומשובח, ובתור טבעונית היה לי ממש פינוק. המדבר עטף אותנו, בנופיו ובשקט שלו, חלק מהתירגולים היו בשטח הפתוח כשסביבנו המדבר. הקורס הזה היה עבורי חוויה משמעותית ועמוקה.

למדתי המון על עצמי ועל המיינד שלי, ואימצתי לי משפט מפתח המנצח את כל המחשבות הסוררות.. בכל פעם שאני נעשית מודעת לפטפוט של המיינד, אני אומרת לו stop mind!  זה תמיד עובד… תנסו..

בסיום הקורס מקבלים שתי מדיטציות לתרגל במשך 90 יום, תרגול המדיטציות ממשיך ומאריך את הקורס אל תוך חיי היום יום. אני כולי מתמסרת לתהליך, קמה מוקדם בבוקר למדיטציית long chant-morning call במשך 37.5 דקות ואחריה מדיטציה מהספר 'המיינד' במשך 11 דקות. המדיטציה מהספר נבחרה והותאמה לכל אחד באופן אישי מתוך 27 המדיטציות של ההקרנות של המיינד.

לא הרבה זמן מאז סיום הקורס, מתפרסם ספרה של פמלה דייסון ובו האשמות חמורות על התנהגותו של יוגי בהג׳אן. תחושות קשות מציפות את קהילת קונדליני יוגה בארץ ובעולם, ואני מוצאת את עצמי בקונפליקט.

מצד אחד אני כולי בתוך תרגול מדיטציות כחלק מסיום קורס בו חוויתי התפתחות אישית עוצמתית, מצד שני יוגי בהג׳אן… הייתכן?!

אני לוקחת החלטה להמשיך בתרגול ולנסות להתבונן בכל המצב דרך הכלים שקיבלתי בקורס: מיינד ומדיטציה. זה עוזר לי מאד, אני מבחינה מתי המיינד השלילי תופס שליטה וכשהמיינד החיובי משתלט, וכאשר המיינד הניטראלי בא לידי ביטוי, אם בכלל. לא רק כשזה קורה אצלי, בכל התגובות והשיח שאני קוראת. 

הרגשתי שקיבלתי כלים עוצמתיים לחיים והגיע הזמן הנכון לממש אותם. הבנתי שיצאתי לקורס הזה בזמן מדוייק מאד, וזה מה שעוזר לי להתמודד עם המצב. החלטתי להמשיך ולהתמיד עם קונדליני יוגה.

חודש אחרי זה הגיעה הקורונה…

סיימתי את המדיטציות של הקורס והחלטתי שאני ממשיכה בתרגול, תרגלתי כל יום מדיטציה אחרת מהספר "המיינד" הכולל מעל 30 מדיטציות הקשורות להיבטיו השונים של המיינד. בנוסף, תרגלתי מדיטציית ריפוי רה מה דה סה- מדיטציה גלובלית שתורגלה בכל העולם למשך 40 יום.

הרגשתי שכל התרגול עוזר לי להחזיק מעמד, להתעלות על הבלבול והמתח ששרר בארץ ובעולם עקב הקורונה, הרגשתי את המשמעות של התרחבות התודעה וכיצד זה עוזר לי לשמור על שקט נפשי בעולם מעורער. הרגשתי איך אני מחזיקה בתדר גבוה עבור משפחתי וחבריי הקרובים. 

ידעתי שהתרגול מחזק ומחזיק אותי ואני צריכה להתמיד.

ורק חיכיתי לקורס הבא!

הקורס הגיע באפריל 2021, הנושא- לחץ וחיוניות – stress and vitality באותו המקום, לב המדבר בצוקים. אבל האווירה אחרת לגמרי..

שנה לתוך הקורונה, המדינה סגורה והקורס מתקיים במסגרת מצומצמת. פחות משתתפים, שרית מעבירה את הקורס לבדה בעברית, המורה האורח בנג'מין מלמד אותנו דרך הזום..

הנושא – 'לחץ וחיוניות' מתאים בול לתקופה שאנו מצויים בה. אם בקורס הקודם הרגשתי שהוא היה מדוייק בהתמודדות עם מה שבא אחריו. עכשיו בקורס הנוכחי הרגשתי שהוא מדוייק בהתמודדות עם כל מה שעברנו לפני הקורס ועדיין עוברים במהלכו.

כאן אני מודה בכך שכשהקורונה התחילה לא הרגשתי בסטרס כל כך גדול כמו שהרגשתי בתקופה שכפו חיסונים והפעילו את הדרכון הירוק וכל אווירת העליהום ששררה בארץ. לכן הקורס הנוכחי התאים לי במדוייק.

הקורס מתמקד ב 3 נושאים:    stress / vitality / relaxation

הקורס מרתק, מעניין ומעמיק ולומדים בו על הסטרסורים השונים (גורמי הלחץ) שמפעילים אותנו. מה קורה בגוף הפיזי בעת לחץ. כל נושא מערכת העצבים, המערכת ההורמונלית, המערכת הפאראסימפתטית והסימפתטית. התהליכים שקורים כשהגוף חווה סטרס.

משמעויות של טראומות.  מה זה בעצם חיוניות, מה מעניק לנו חיוניות, איך להגביר אותה. המשמעות של ההרפיה העמוקה.

קיבלנו ספר המכיל כמויות של קריות ומדיטציות העוסקות בהתמודדות עם מתח והגברת החיוניות.

למדנו על האיורוודה- ידע החיים, נושא שבאופן אישי תמיד ריתק אותי. למדנו תקשורת שמיימית (celestial communication) – מדיטציה בתנועה, תענוג גדול!

האווירה הייתה כל כך טובה, אחרי שנה של הסתגרות היה כיף להיפגש עם אנשים שאת חלקם כבר הכרתי מהקורס הקודם, ולהכיר אנשים חדשים. המטבח שוב היה טבעוני ומעולה, בריא ושמח עם שף יווני ומוצרים מובחרים פשוט פינוק מושלם עבורי.

שרית הפיקה קורס מדהים, מלא בתכנים מעשירים, תירגולים, מדיטציות וכל טוב.

כל מה שלמדנו גרם לי להבין למה אני מתרגלת קונדליני יוגה, למה זה הפתרון (לא היחיד מן הסתם) להתמודדות עם לחץ ולהגברת החיוניות, וחיזק את המוטיבציה שלי להמשיך ולתרגל.

כשחזרתי מהקורס, הרגשתי רגועה כפי שהרבה זמן לא הרגשתי. זה הורגש גם בחיצוניות שלי, כאילו ירדה ממני מועקה גדולה.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לשרית על ההשקעה, הרצון הטוב והמקצועיות הרבה. מחכה לקורס הבא 🙂

אם הגעתם עד לכאן, המון תודה! ואני ממש ממליצה לתת לעצמכם את המתנה הזו

© 2024 קונדליני יוגה.

בניה - שמרת דיגיטל - מומחה מחשוב ואינטרנט, עיצוב - סטודיו לעיצוב הלית קלכמן