עידן הדלי והמעבר למימד חמש

מאת יעל שחם-גפני

אחד הדברים שמשכו אותי בקונדליני יוגה, ושלא שמעתי עליהם בשום זרם אחר של יוגה, זה ההתייחסות לנושא של עידן הדלי וההשפעה שתהיה לו על האנושות. ספר הלימוד של קורס מורים רמה 1 נקרא The Aquarian Teacher והפרק הראשון בו עוסק במעבר לעידן החדש והטלטלה שהאנושות תעבור בעקבותיו.

אנחנו חווים היום את הטלטלה הזו.

מאז שהתודעתי לנושא הזה בקורס מורים, המשכתי להתעניין ולהיחשף למידע על המעבר לעידן הדלי מכל מיני מקורות, מורים, מתקשרים ואסכולות.

למדתי שכדור הארץ והאנושות ששוכנת בו עוברת תהליך של מעבר מהמימד השלישי למימד החמישי, תהליך שנקרא התעלות (ascension).
גם אני שותפה לתהליך הזה, אבל כל הזמן מרגישה תסכול – שאני לא מספיק… שזה לאט מידי… שאחרים מצליחים יותר…

לפני כמה ימים הקשבתי להרצאה של לורי לאד שעשתה לי סדר בכל המושגים, ובעיקר למה בפועל אני עדיין מרגישה את כל הביצה של המימד השלישי. הרגשתי שזה מידע בעל ערך לכל אדם שמעוניין להתפתח רוחנית, ועל כן אני מנגישה לכם אותו. אפשר להקשיב להרצאה המקורית ביוטיוב.

Image by Artie_Navarre from Pixabay 

מהם המימדים?

כל היש הוא בעצם ביטוי של תודעה (consciousness), שאנו קוראים לה גם אור או אנרגיה, שרוטטת בתדרים שונים. התדרים האלה מתקיימים ב"אוקטבות" שונות, וכל אוקטבה היא טווח/קשת תדרים, שמבטא תודעה מסוימת ונקרא מימד. התהליך של ההתעלות הוא מעבר מקשת תדרים יותר נמוכים לקשת תדרים יותר גובהים. כשאומרים "גבוהים" אין הכוונה שהתדרים האלה יותר "טובים". הם פשוט יותר גבוהים, לדוגמה תדר נמוך יכול להיות עשרות הרץ, ותדר גבוה מליוני הרץ. (הרץ זה מספר פעימות בשנייה) ככל שקשת התדרים נמצאת בטווח תדרים יותר נמוך, המשרע יותר גדול, ולכן מגוון ההתנסויות יותר רחב.

הפלנטה שלנו גאיה מתקיימת כעת בו זמנית במספר מימדים, כלומר היא קיימת בשדה תודעה של מימד שלישי, בשדה תודעה של מימד רביעי, בשדה תודעה של מימד חמישי, וככה עד מימד 12.

גם לנו בני האדם יש שדה תודעה שמקיף אותנו והוא קשור לתודעה שבה הגוף הפיזי רוטט. המציאות שאנו חווים, כלומר שדה התודעה של גאיה שאנו מצויים בו תואם לשדה של הגוף הפיסי. כלומר אם הגוף הפיסי שלנו רוטט בתדרים של מימד שלוש, זה גם השדה שמקיף אותנו, ואנו חווים את השדה של המימד השלישי של כדור הארץ. האנושות התקיימה במימד שלוש מזה אלפי ואפילו עשרות אלפי שנים.

בתוך כל מימד יש טווח של תדרים שמגדירים את אופי ההתנסות. יכולים להיות תדרים יותר נמוכים בתוך מימד, ותדרים יותר גבוהים. לכן לדוגמה החוויה בטווח התדרים הנמוך של מימד שלוש, נקרא לזה  "3.0" שונה מהחוויה בטווח התדרים הגבוה של מימד שלוש, נקרא לזה "3.9".

התודעה של מימד שלוש

המאפינים העיקריים של התודעה של מימד שלוש הם:

הזדהות עם הגוף והנפש. הזהות מבוססת לגמרי על הגוף, המחשבות והרגשות. אין הכרה בהיותנו ישות של אור שבאה להתנסות בגשמיות בגוף פיסי.

נפרדות, ניתוק מהמקור ושליטת האגו. החוויה היא שכל אדם הוא נפרד ואין קשר בינינו, אין קשר בין האדם לפלנטה, אין קשר בין האדם ליקום, ואין חיבור לאני הגבוה/נשמה. האגו מנהל את ההצגה.

דואליות. זה מצב שבו מתקיימת קוטביות והביטוי הכי חזק שלה זה התפיסה של טוב ורע. התפיסה הזו מביאה לשיפוטיות וביקורתיות כלפי עצמי וכלפי אחרים.

הישרדות. החיים הם מאבק, תחרות על משאבים, אדם לאדם זאב, יש הרבה חוויה של סבל.
אחיזה. יש אחיזה בגוף, במגדר, באנשים קרובים, במעמד, בעבודה וכו'.

קורבנות. תחושה שהדברים קורים לי ואין לי שום השפעה על מה שקורה.

שליטה. האגו מנסה לשלוט על מה שקורה.

התודעה של המימד החמישי

המימד החמישי נקרא גם תודעת משיח, והחוויה העיקרית בו היא אהבה והרמוניה. המאפינים של מימד חמש הם:

ידיעה מאין באנו. יש ידיעה מובהקת שאנו ישויות נצחיות של אור שבחרו להתגלם בגוף פיסי.

אחדותיות. כל ישות היא חלק מהאחד השלם, כל ישות היא זרם תודעה, ישות סינגולרית, ויחד עם זאת חווה את כל שדה התודעה בו זמנית כחלק ממנה והיא חלק ממנו.

תודעה של צופה (observer). אין הזדהות עם הגוף, המחשבות והרגשות. יש הכרה פעילה שכל הזמן מתבוננת על החוויות. אין אחיזה או שפיטה.

אחריות, בחירה, בריאה. יש ידיעה ברורה שאני יוצר את המציאות שלי דרך הרצון והכוונה. הבריאה היא מיידית.

אהבה וחמלה. החוויה היא הרמונית, של אהבה וחמלה כלפי עצמי וכלפי הזולת. הכל נעשה תוך שיתוף פעולה, נדיבות ושירות.

מבט על. יש ידיעה של סיבה ותוצאה. יש ראייה כוללת של תהליכי ההתפתחות והבנה של המקום שלי בתוך המכלול.

ריבונות. יש חופש בחירה מלא, כל אחד ריבון בתוך השדה שלו.

קלישות. המציאות הגשמית יותר קלושה, כאילו קצת שקופה, פועמת. הגוף הפיסי הוא יותר אנרגיה מחומר, אין צורך לאכול, אין מחלות, לא מזדקנים.

התודעה של המימד הרביעי

המימד הרביעי הוא מעין גשר בין המימד השלישי למימד החמישי. המאפיינים העיקריים של מימד ארבע הם:

מתחברים לזיכרון קדמון. זוכרים שאני ישות אור, מכירים בזה שאני ישות נצחית.

חיבור לעצמי הגבוה. יש חיבור רציף לעצמי הגבוה, תקשורת מלאה איתו. האגו קיים אבל כל הזמן מתייעץ עם האני הגבוה, מקבל ממנו הדרכה וסומך עליו.

תקשורת פתוחה לתקשור. ערוץ התקשורת פתוח לקבל מידע מהנשמה, מההדרכות, מספריות נתונים.

נוכחות כאן ועכשיו. המודעות נמצאת ברגע ההווה וכמעט ולא עסוקים בלחשוב על העבר או העתיד. לכן יש קושי לעשות תוכניות ולהתנהל בסדר יום ולוחות זמנים לינאריים. יש אמון מלא והתמסרות מלאה לרגע ההווה.

הזמן מואץ. החוויה של הזמן מאוד משתנה, הזמן נהיה פחות לינארי, הוא יותר מואץ, ולכן פחות זוכרים מה קרה בכל רגע ורגע.

חישה אנרגטית. מבינים ומרגישים שהכל אנרגיה, יכולים לחוש שדות אנרגטיים. גבולות השדה מובחנים ואין התערבבות עם שדות של אחרים.

יכולות אנרגטיות. טלפתיה, טלקינזיס, יכולות על-חושיות.

אהבה וחמלה עצמית. אין יותר שפיטה עצמית, ביקורת עצמית, הלקאה עצמית. יש ידיעה של העצמי וקבלה מלאה של העצמי. אהבה של הגוף.

הגשמה, בריאה. בריאה והגשמה של הרצון, הכוונה והמחשבה קורית הרבה יותר מהר.

מתנתקים מאנשים שעדיין במימד שלוש. אפילו אם הם חברים או קרובי משפחה, הקשר עימם מתרופף.

ניטראליות. יוצאים מהדואליות והשפיטה. פחות מטולטלים רגשית מדברים. לאחרים שעדיין נמצאים במימד שלוש זה יכול להיתפס כחוסר איכפתיות או אפילו אדישות.

זרימה חופשית של רגשות. הרגשות נחווים ברגע ההווה, הרגש עובר דרכך מהר ואין אחיזה. פחד נחווה כמשהו שמגן עליך מנזק לגוף הפיסי.

ההבדל בין להיות מעוגן במימד ל- לחוות תודעה של מימד

האדם הוא מכלול של שדות אנרגטיים, יש הקוראים להם הילות או גופים, כאשר השדה הדחוס ביותר הוא הגוף הפיסי. שדות נוספים שכולם מכירים הם הנפש והרוח. כל שדה כזה יכול לרטוט בתדרים שונים, בתדרים של המימד השלישי, הרביעי, החמישי וכו'. ככל שהשדה יותר דחוס, ככה יותר קשה לו לשנות את התדר בו הוא רוטט.

תמיד שאלתי את עצמי, אם אני מתפתחת ומתעלה, אם אני מתחילה להכיל בתוכי רטטים של מימדים יותר גבוהים, איך זה שאני עדיין רואה מציאות של הישרדות, מאבק ודואליות?

ובכן, לרוח ולנפש יותר קל להכיל רטטים גבוהים של המימד הרביעי והחמישי אולם המציאות שאנו מצויים בה ורואים סביבנו נקבעת על פי המימד בו הגוף הפיסי מעוגן. אנחנו יכולים לחוות חוויות של מימד ארבע וחמש, אבל עדיין להיות במציאות של מימד שלוש.

הגוף הפיסי גם הוא בתהליך של התעלות, אבל בגלל הדחיסות זה הרבה יותר קשה לו ודורש הרבה יותר זמן. ככל שהגופים האנרגטיים מכילים יותר אור של תודעה גבוהה, כך הגוף הפיסי נחשף לתדרים האלה יותר ויותר, ולאט לאט הוא מסתגל להכיל אותם. זה קורה בצורה מאוד הדרגתית וההשתנות היא מאוד איטית.

התהליך של ההשתנות כרוך בטיהור של הגוף מהתדרים הנמוכים, וכשהתודעה של התדרים הנמוכים משתחררת מהגוף אנחנו חווים את האנרגיה שמשתחררת בנפש וברוח. זה יכול להתבטא כחרדה, כעס, דכדוך, תסכול… ככל שהגוף משחרר תפיסות, אמונות, דפוסים ו"תוכנה" של מימד שלוש, ככה הוא מפנה מקום להכיל תדר יותר גבוה. אנחנו יכולים לעזור לתהליך הזה ע"י שניקח עמדה של צופה ונאפשר לעצמנו להרגיש את הדברים שעולים, תוך שהם מותמרים, בלי להיות אחוזים ומבלי להזדהות עם הרגשות והמחשבות.

הגוף הפיסי בעצם קובע את התדרים הכי נמוכים שאנחנו יכולים לחוות, לכן ברגע שהגוף הפיזי מעוגן במימד הרביעי, שאר השדות כבר לא יכולים לחוות תדרים יותר נמוכים, כלומר בפועל, מתנתקים ממימד שלוש.

רבים מאיתנו חשים תסכול ושופטים את עצמנו שאנחנו "לא מתעלים מספיק מהר". זו בדיוק הפעלה של שיפוטיות כלפי עצמנו, תודעה של מימד שלוש…  ההתעלות תקרה בקצב שלה בין אם נרצה או לא נרצה. בואו נהנה מהתהליך ונהיה באהבה וחמלה כלפי עצמנו וכלפי הגוף שלנו תוך שהוא עושה את העבודה, ונשתדל לתמוך אותו בכל דרך אפשרית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

© 2024 קונדליני יוגה.

בניה - שמרת דיגיטל - מומחה מחשוב ואינטרנט, עיצוב - סטודיו לעיצוב הלית קלכמן